Vissza a bejegyzésekhez

Az esküvői szolgáltatókat fenyegető veszélyek

Nap, mint nap szembesülhetünk azzal a ténnyel, hogy újabb és újabb vállalkozások kínálják szolgáltatásaikat az esküvőre készülő párok részére. Az esküvős szegmens manapság egy igen vonzó, és különleges szolgáltatási ágazat a maga szépségeivel és nehézségeivel.
Mivel aránylag ritka a visszatérő vásárló, minden szolgáltatónak, cégtulajdonosnak, marketingesnek kiemelten fontos, hogy tisztában legyen saját erényeivel és gyengeségeivel, mert sok más szolgáltatási, kereskedelmi területtől eltérően itt minden évben meg kell küzdeni az új ügyfelekért.

Nagy tévedés csupán arra gondolni, hogy a te célközönséged az esküvőre készülő 25-45 év közötti nők. Miért? Először is, mert a szolgáltatók legnagyobb része ugyanebben a csoportban keresi megrendelőit. Ennél pontosabban kell célozni. A másik ok, amivel mostanában a komoly marketing szakemberek is nagyon sokat foglalkoznak, az az, hogy megváltoztak a fogyasztói szokások. Ma egészen másképpen kell megszólítani egy 25 éves fiatal nőt, mint akár 5 évvel ezelőtt. Nem beszélve arról, hogy egy 25 éves esküvőjére készülő párt egészen máshol érhetünk el, mint egy negyven évest. Az egyik néz tv-t, a másik már nem. Az egyiknek még van Fb profilja, a másik pedig az Instagramot bújja egész nap. Az, ami működött pár éve, ma már nem biztos, hogy működik. Változik az élet, változnak a szokások.
A sikeres üzleti eredményekhez tehát nagyon is tisztában kell lenni saját piaci pozíciónkkal;  árképzésünket, és a marketing stratégiánkat ezek alapján tanácsos kialakítani.

Első körben ehhez szeretnénk most egy kis segítséget nyújtani
(Adatainkat a KSH oldalán találtuk, valamint a CEWES esküvő kiállítás 1300 menyasszonyt megkérdező kutatásaiból merítettük)

 


Bemelegítésként, jöjjön néhány alapinformáció:

1., Az esküvő napját a magyar párok 85%-a szombatra tervezi.

2., Időpontok tekintetében az augusztus a leginkább kedvelt hónap:
(esküvők havi megoszlása)
Augusztus            24 %
Július                   19 %
Június                  16,1 %
Szeptember          14,7 %
Május                   13,8 %
Október                  5,3 %
Április                     3,6 %

Miért érdekes ez? A legaktívabb hónapokban, illetve ezekre a hónapokra érkező ajánlatkérésekre ki lehet próbálni egy magasabb árképzést, szemben egy áprilisi esküvővel, ami a legtöbb szolgáltatónak „talált pénz”.

3., Az esküvők létszámának alakulása:
21-50 fő               17,2 %
51-100 fő             49,4 %
100-150 fő           22,9 %

4., Az esküvőre tervezett költségvetése összesen (nászút nélkül):
0-1 000 000 Ft                    33,6 %
1-3 000 000 Ft                    58 %
3-5 000 000 Ft                    7,4 %
5-8 000 000 Ft                       1 %
 
Ebből:

  • Karikagyűrű:

0-150 000 Ft                       52 %
150-300 000 Ft                   42,5 %
300-500 000 Ft                     4,5 %
500 000 Ft +                        1 %

  • Menyasszonyi ruha

0-100 000 Ft                   35,7 %
100-200 000 Ft                48 %
200-300 000 Ft                10,3 %
300-500 000 Ft                  4,6 %
500 000 Ft +                     1,4 %

  • Torta

20-50 000 Ft          56,1 %
50-100 000 Ft        23 %
100 000 Ft +           2 %

  • Zeneszolgáltatás

0-100 000 Ft                      45,5 %
100-200 000 Ft                  40,8 %
200-300 000 Ft                    9,9 %
300-500 000 Ft                    3,3 %
500 000 Ft+                         0,5 %

  • Dekoráció

0-150 000 Ft                     51,7 %   
150-350 000 Ft                  41,1 %
350-700 000 Ft                   6,2 %
700 000 Ft +                       1 %

  • Fotó

0-100 000 Ft                      41,4 %
100-150 000 Ft                  35,3 %
150-200 000 Ft                  16 %
200-300 000 Ft                    5,8 %
300-400 000 Ft                    1, 1 %     
400 000 Ft +                        0,5 %

  • Video

0-100 000 Ft                       38 %
100-150 000 Ft                   19,5 %
150-200 000 Ft                     7,3 %
200-300 000 Ft                     2,7 %
300-400 000 Ft                     1 %
400 000 Ft +                         0,1 %     
Nem lesz filmes!                 31,4 %

 
5., A párok 51,7%-a szülői segítséget is igénybe vesz a finanszírozáshoz.

6., Az esküvői szolgáltatók között keresgélő fiatalok 25%-nak fontos, hogy a szolgáltatónak legyen bemutató terme, saját irodája!

7., Vőfélyt 39,6%, ceremóniamestert pedig a párok 27,1% -a szeretne esküvőjéhez.

8., Az esküvőszervezőknek jó hír, hogy ameddig 2010-ben csak a párok 10% bízta a szervezést szakemberre, ez a szám 2017-re: 15,8%-ra nőtt.

9., Végezetül pedig az esküvők stílusáról kérdeztük meg a párokat:
Hagyományos lakodalomban: 27,2%, Vintage stílusban: 15,6% gondolkodik. A nagy többség pedig fiatalos, elegáns esküvőt szeretne: 45,5%. Prémium kategóriás, elegáns esküvőt pedig:  5,4% tervez.


 
10., Ezek után lássuk azokat a számokat, amelyek segítenek neked összerendezni, helyére tenni az előbbi adatokat.

Házasságkötések száma:
2016:     51 805
2017:     50 950
 
Ebből :

- Budapest: 20%,  újraházasodó (elvált): 19,7%

Házasodó nők korosztály szerinti megoszlása:

20-24                    13,69%
25-29                    31,39%
30-34                    22,07%
35-39                    12,9%
40-44                    7,02%
45-49                    4,22%
50+                        6,49%

Az előző felsorolásban a sok-sok számon kívül nem volt semmi ijesztő. Azonban, ha megnézzük a következő bejegyzést, akkor mindenképpen át kell gondolni a közép-hosszú távú terveket!

11., Magyarország 2017-es korfája:

A nők számának alakulása, azaz a korfa számokban:
40 éves                                85 565 fő
35 éves                                67 266 fő
30 éves                                59 531 fő
25 éves                                62 245 fő
20 éves                                54 290 fő
15 éves                                41 170 fő

Mit is jelent ez? Nagyon egyszerű: a mai 25-40 éves korosztály adja a házasulandók 66%-át. 2017-ben összesen 274 607 főt számolhatunk össze (25+30+35+40 évesek összesen),  5 év múlva ugyanez a korosztály 243 332 fő,  10 év múlva pedig már csak 217 236 nő lesz, ami 21%-kal kevesebb a mai számoknál!

12. Konklúzió:  jelenleg magas a házasulandók száma, azonban ez a szám hamarosan rohamos csökkenésbe fordul át. A másik komoly problémát pedig az jelenti, hogy az esküvői szolgáltatók nagy része nem jól célozza be a saját célközönségét.  Egyre többen emelik az áraikat, ami a piac egészét tekintve hasznos. Én is hiszem, hogy együtt képesek vagyunk formálni a piacot, azonban ez egy lassú folyamat, és ha valaki idejekorán túlárazza magát, akkor nem biztos, hogy a legjobb stratégiát választja, mivel mint láthatjuk korlátozott azon esküvők száma, ahol a magasabb árkategóriában gondolkoznak. A túl alacsony ár sem szerencsés, mert ott sokkal többet kell dolgozni ugyanazon bevételért. A közép kategória a legszélesebb, itt lehet a legtöbb munkában bízni. Azonban a szolgáltatóknak a nagy része is ebben a szegmensben dolgozik, ezért itt van szükség a legnagyobb marketing aktivitásra!

13. Nézzétek át a számokat, nézzétek át a statisztikákat, gondoljátok át a saját szolgáltatásotokat, és annak piaci pozícióját. Nézzétek meg, hogy kb. mekkora számú versenytárssal kell megosztoznotok az adott szegmensben. Ezutám biztosan meg tudjátok határozni, ki is a ti valós célközönségetek.
Következő lépésként pedig indulhat a marketing aktivitás legyen az FB, Instagram, Google adwords, print, kiállításon való részvétel, stb.
Az online marketinghez mi sem értünk, az esküvő kiállításon való részvételt azonban melegen ajánljuk nektek. Két nap alatt könnyedén felmérhetitek a saját kommunikációtok erősségeit, gyengeségeit. Azonnali visszajelzést kaphattok az árképzéseteket tekintve és két nap alatt meg tudjátok határozni a saját pozíciótokat, valamint a célközönségeteket.

13+1., Az ország egyik legokosabb emberétől, egy nagyon kedves ismerősömtől kaptam a következő zárógondolatot: „Figyelj! Van kb. 35 000 esküvő egy évben, neked kb. 25-30 db esküvőre van szükséged. Nincs más dolgod, mint kitaláld, hogyan szerezd meg ezt a 25-30 megrendelőt!”
 
Jó munkát! Sikeres szezont kívánok!
Dégi Attila
www.cewes.hu